De onmisbare digitale magazijnhulp voor Black Friday en de feestdagen
- Bart-Jan Berghuis
- Leestijd: 2 minuten
Voor veel mensen is de decembermaand een periode waarin ze rustig het jaar afbouwen. Een maand waarin ze in alle kalmte de feestdagen inglijden. Maar niet als je een magazijn beheert.
Want voor webshops is de decembermaand hard werken. Dat begint rond Black Friday en eindigt op de dag voor kerstavond, als de laatste consumentenbestellingen de deur uitgaan.
Voor groothandels ligt het piekmoment zelfs nog eerder. Want wie wil zorgen dat alle retailers op tijd van hun producten zijn voorzien, moet vanaf september al flink aan de bak. Logisch: ‘vandaag besteld is morgen in huis’ is de norm, en wie afwijkt van die norm zet zichzelf op een achterstand. En dat wil natuurlijk niemand.
Elk uur is spitsuur
Het gevolg is dat de druk op het magazijn rond de feestdagen tot duizelingwekkende hoogten stijgt. Elk uur is spitsuur, als jouw mensen hun best doen om elke bestelling gelijk de deur uit te doen.
Vertragingen kun je je in de aanloop naar de feestdagen natuurlijk niet veroorloven. Zeker als je zakendoet met consumenten, dan kan in de hectische decembermaand een vertraging van één dag al het verschil betekenen tussen een blije klant en een teleurgesteld kind.
Het gevolg: elk uur is spitsuur.
Om je huidige poule te versterken trek je een blik met uitzendkrachten open, maar ook dit levert weer nieuwe uitdagingen op. Uitzendkrachten moeten immers ook ingewerkt worden; en maken gemakkelijker fouten dan medewerkers die precies weten welk item waar ligt. Maar fouten kun je je niet veroorloven: als je op 3 december een roze pop verstuurd waar een blauwe was besteld, heb je dat niet voor sinterklaasavond hersteld.
Oftewel: je staat in de overlevingsmodus. En dat wekenlang.
Koning van de feestdagen
Kortom: rondom de feestdagen kun je wel wat extra hulp gebruiken. Niet alleen in de vorm van uitzendkrachten, maar vooral in de vorm van een systeem waarmee je het maximale uit je medewerkers haalt en tegelijk de foutmarge vermindert.
Dat systeem heet King, en wij gaan je ermee helpen.
Wij voorzien alle magazijnmedewerkers van handscanners, die rechtstreeks in verbinding staan met jouw productdatabase. Elke bestelling komt zo rechtstreeks en digitaal terecht bij de medewerkers. Zo ontvangen ze een duidelijke instructie, inclusief een omschrijving van wat ze moeten weten om foutloos hun werk te doen: de omschrijving van het product, de ean-code en zelfs de locatie op het schap.
Het resultaat is dat je meer haalt uit je medewerkers. Het aantal fouten wordt tot een minimaal beperkt en de inwerktijd neemt drastisch af (tot de tijd die je nodig hebt om iemand uit te leggen hoe de handscanner werkt).
Ook goed om te weten: tijdens drukke periodes kunnen we het aantal benodigde handscanners probleemloos opschalen, zonder ingewikkelde licentiekosten of aan te leggen koppelingen.
Gun jij jezelf en je medewerkers ook een uitgerust gevoel tijdens de feestdagen? Maak het jezelf dan gemakkelijk en stap ook over op magazijnbeheer van King Software. Tijdens een vrijblijvende demo vertellen we je er alles over.
Over de auteur
Bart-Jan Berghuis
Bespaar tijd en geld voor een vast bedrag per maand.
Wat is wave picking en wat levert het me op?
Wat is wave picking en wat levert het me op? Efficiënte magazijnen presteren beter. Een van de dingen die hierbij kan helpen, is wave picking.
Wat is zonepicking en wat levert het me op?
Wat is zonepicking en wat levert het me op? Zonepicking is een orderpickstrategie die in steeds meer bedrijven toegepast wordt. In dit artikel beschrijven we
Wat is traceerbaarheid en hoe regel ik het?
Wat is traceerbaarheid en hoe regel ik het? Alles wat je wil weten over de traceerbaarheid van producten. Door strengere regelgeving en aansprakelijkheid worden de
King Expert Center is voor ondernemers
- Meer dan 20 jaar ervaring
- Landelijke expertise, Drentse nuchterheid
- Betrokken en bereikbaar
Flexibele bedrijfssoftware op maat geïmplementeerd | Lees wat onze klanten zeggen