Een inwerktraject van vijf minuten?
- Bart-Jan Berghuis
- januari 13, 2021
- Leestijd: 2 minuten
Tijdens vakantieperiodes of plotselinge opschalingen ontkom je er niet aan: het inwerken van een nieuwe uitzendkracht. Vroeger duurde een inwerktraject meerdere dagen. Met onze oplossingen kan dat in vijf minuten..
Herkenbaar? Een frisse uitzendkracht meldt zich bij het magazijn. Na de eerste kop koffie gaan jullie hard aan het werk en begint de dag met het inwerktraject.
Dat gaat gepaard met uitleg. Héél veel uitleg. Over welk product waar ligt; over wat de slimste route is om te lopen; en over wat te doen met de pickbonnen die de hele dag lang van het kantoor naar het magazijn worden verstuurd.
Veel tijd maar weinig resultaat
Het gevolg is dat het inwerken van nieuwe medewerkers altijd heel veel tijd vraagt. Terwijl het lang niet altijd het juiste resultaat oplevert. Want wat gebeurt er? Mensen zijn mensen en gaan fouten maken. Kostbare fouten, want er worden orders te laat gepicked of soms helemaal niet verstuurd.
Uitzendkrachten bedoelen het natuurlijk goed en zijn in krappe periodes onmisbaar. Maar iemand die vers in het team zit, beheerst natuurlijk niet binnen een dag alle fijne kneepjes van het vak. Dat kan helemaal niet, want daar is veel meer tijd voor nodig.
Bij tijdelijke krachten investeer je dus veel tijd in een medewerker, maar krijg je pas na enige tijd de kwaliteit waarop je had gehoopt. En tegen de tijd dat iemand voldoende routine heeft, is de vakantieperiode voorbij en nemen jullie weer afscheid.
Zonde van de tijd die je in iemand hebt gestoken.
De uitzendkracht kan er niks aan doen. Jij wel.
Natuurlijk kan een uitzendkracht er niks aan doen dat het werk een leercurve heeft. Maar bedrijven kunnen er wel wat aan doen. Bijvoorbeeld door over te stappen op King, waarbij de smartphoneapp nieuwe medewerkers precies vertelt wat er moet gebeuren.
Wij zorgen dat alle magazijnmedewerkers – van de tijdelijke krachten tot de ervaren routiniers – een Androidtoestel krijgen met daarop de app van het orderpicksysteem van King. Met een extra camera verandert de telefoon in een volwaardige handscanner, waarop instructies verschijnen en elke handeling gelijk kan worden afgescand in het systeem.
Met deze handscanners geef je medewerkers een ongekend krachtige tool in handen. Voortaan worden bestellingen verzameld in de ERP-software van King en worden van daaruit toegekend aan het mobiele apparaat van de orderpicker. Die ziet dan gelijk alles wat hij moet weten: welk product, hoeveel exemplaren. En in welk gangpad en op welke stellage een item ligt.
Het grote voordeel? Een inwerktraject wordt verkort van dagen naar vijf minuten, namelijk de tijd die je nodig bent om te laten zien hoe je de app opent en een barcode scant.
In de komende maanden gaan we je hier in blogs meer over vertellen. Wil je nu al meer weten? Neem contact op om te ontdekken wat King voor jouw bedrijf gaat betekenen.
Over de auteur
Bart-Jan Berghuis
Bespaar tijd en geld voor een vast bedrag per maand.
Aantal terugroepacties Nederlandse producten verdriedubbeld
Aantal terugroepacties Nederlandse producten verdriedubbeld Het totale aantal Nederlandse terugroepacties is in tien jaar tijd meer dan verdrievoudigd. In 2022 werden er tot nog toe
Ik zit in de CBS-steekproef voor bedrijven, wat nu?
Ik zit in de CBS-steekproef voor bedrijven, wat nu? Regelmatig selecteert het CBS bedrijven om mee te doen aan een onderzoek naar internationale handel in
Het geheim van de GS1-barcode
Het geheim van de GS1-barcode GS1-barcodes zijn dé standaard voor het ontvangen en delen van essentiële productinformatie. En zo kom je aan deze codes. We
King Expert Center is voor ondernemers
- Meer dan 20 jaar ervaring
- Landelijke expertise, Drentse nuchterheid
- Betrokken en bereikbaar
Flexibele bedrijfssoftware op maat geïmplementeerd | Lees wat onze klanten zeggen