Besparingen voor fulfilmentbedrijven

Klanten beter informeren

klanten informeren - header

In deze blogreeks helpen we fulfilmentbedrijven om het maximale uit hun omzet te halen.

De uitdaging: te veel manuren

In het informeren van klanten gaat meer tijd zitten dan je doorhebt. De kans is dus groot dat je inteert op de brutomarge, doordat je meer manuren inzet dan je nodig hebt.

De belemmering: tijdrovende klantcontacten

De meest gestelde vraag van klanten aan hun fulfilmentbedrijf: hoeveel is er nog op voorraad? Een logische vraag, want jouw klant moet immers weten of die zijn productierun wel kan afgeven.

Ongemerkt gaan in deze vragen veel tijd zitten. Immers: jouw medewerker moet het magazijn in om te turven wat er nog op voorraad is.

De oplossing: we geven de klant inzicht

Om jouw klanten beter te helpen, gaan wij voor je aan de slag met het verzamelen van data. Dit doen we door je te laten overstappen op de WMS-software van King.

Hierbij registreren handscanners elke bestelling die het fulfilmentcenter binnenkomt en verlaat. Deze informatie wordt gelijk verwerkt in het WMS-systeem, waardoor de status in realtime bekend is.

De actuele voorraad tonen we op een klantdashboard. Zo weet de inkoper altijd hoeveel er van een item op voorraad ligt.

Het resultaat: minder tijd, meer klanttevredenheid

Door iedere klant een eigen dashboard te geven, creëer je twee voordelen. Je bent minder tijd kwijt aan klantcontacten én je verhoogt de transparantie richting de klant en daarmee de klanttevredenheid.

Over de auteur

King Expert Center is voor ondernemers

KING experts Nick ten Kate en Bart Jan Berghuis
"De software van King Expert Center kan veel, is stabiel en geeft betrouwbare informatie."
Afnemer van KING Business Software
Bastiaan Kommers
Mede-eigenaar Nethroma
5/5

Flexibele bedrijfssoftware op maat geïmplementeerd | Lees wat onze klanten zeggen